Kandidatenlijst PvdA Raalte wordt aangevoerd door Arie van der Wilt, Jos Verdaasdonk en Ellen van Assem-Tielbeke

Door Gerrit Vrielink op 9 april 2022

De ledenvergadering van de PvdA Raalte heeft de kandidatenlijst en het verkiezingsprogramma voor de gemeenteraadsverkiezingen van 16 maart 2022 vastgesteld.
Deze lijst wordt opnieuw aangevoerd door Arie van der Wilt. Met Jos Verdaasdonk op de tweede plek en Ellen van AssenTielbeke op drie bouwen we aan de toekomst.
Ze worden verder ondersteund door kandidaatraadsleden Chantal Schrijver, Gerrit Vrielink en Anita Gundlach.

De PvdA Raalte vindt dat het roer om moet. Al jaren geeft de PvdA aan dat er anders moet worden gebouwd. Zoals blijkt uit de woningmarktonderzoeken van de afgelopen 10 jaar is er een
groot tekort aan kleinere woningen. De afgelopen tijd is de druk op de woningmarkt extreem toegenomen. De concurrentie is groot, de prijzen stijgen met de maand, en voor starters is het
nu vrijwel onmogelijk om via de koopmarkt een huis te vinden. Het toegankelijker maken van de woningmarkt voor iedereen en met name voor starters, ouderen en mensen die in aanmerking
komen voor sociale huur, is voor de PvdA Raalte een eerste prioriteit.

Solidariteit is voor de PvdA nog altijd een belangrijk woord. Iedereen is primair verantwoordelijk voor zijn eigen bestaan. Maar voor degenen die daartoe niet zelf in staat zijn, zorgt de overheid
voor een vangnet. De overheid moet niet afwachten tot het mis gaat met mensen en dan ingrijpen. De overheid biedt de helpende hand, signaleert bepaalde zaken en bemoeit zich actief
met haar inwoners. Allemaal om het welzijn van iedere burger te verhogen.

Het doel van de PvdA is een krachtig Raalte waarin grote en kleine kernen leefbaar worden gehouden. Een samenleving waarin inwoners en partijen de ruimte krijgen om mee te denken en
te doen. Een gemeente waarin de zorg voor elkaar blijft bestaan.

Volledige kandidatenlijst:

1. Arie van der Wilt, Raalte
  2. Jos Verdaasdonk, Raalte
  3. Ellen van Assem-Tielbeke, Raalte
  4. Chantal Schrijver, Raalte
  5. Gerrit Vrielink, Raalte
  6. Anita Gundlach, Heino
  7. Ivo Leijten, Raalte
  8. Herman Kamphuis, Raalte
  9. Henk Blokland, Laag Zuthem
  10. Gerard Kemper, Heino
Gerrit Vrielink