PvdA steunt grootschalig onderhoud van CBS De Linde in Laag Zuthem en de St. Jozefschool in Nieuw Heeten.

Door Niels van der Hoorn op 19 juli 2024

In de vergadering van 18 juli heeft de gemeenteraad breed ingestemd met het voorstel om aan CBS De Linde in Laag Zuthem en de St. Jozefschool in Nieuw Heeten grootschalig onderhoud uit te voeren, zodat deze toekomstbestendig zijn. Deze scholen waren al een langere tijd toe aan onderhoud.

In de moderne samenleving zijn scholen veel meer dan alleen plekken waar kinderen leren lezen, schrijven en rekenen. Goed onderhouden scholen vormen een belangrijke plek binnen Raalte. Ze bieden een veilige en stimulerende leeromgeving, dragen bij aan jonge gezinnen die in onze gemeente willen wonen en bevorderen verbinding. Het belang van goed onderhouden scholen in dorpen kan niet genoeg benadrukt worden. Daarnaast hangt het kwaliteit van het onderwijs nauw samen met goed onderhouden scholen. Goed onderhouden scholen bieden een veilige en fijne plek voor zowel kinderen als docenten. Kinderen kunnen zich er ontwikkelen en met elkaar leren spelen en samenwerken. We weten allemaal dat een slecht onderhouden omgeving ook wat doet met je motivatie en inspiratie. Door daarom te investeren in deze scholen zorgen we ervoor dat kinderen, ongeacht waar ze vandaan komen toegang hebben tot goed onderwijs.

De PvdA-fractie is daarom blij dat de gemeente wil inzetten om deze scholen weer toekomstbestendig te maken zodat ze een fijne omgeving bieden voor kinderen en leraren.