20 maart 2014

PvdA Raalte teleurgesteld in verkiezingsuitslag

“De uitslag van de gemeenteraadsverkiezingen is beroerd. Daar hoeven we geen doekjes om te winden. Deze verkiezingsnederlaag is daarnaast ook bijzonder pijnlijk. Voor al die wethouders en raadsleden die jarenlang keihard gewerkt hebben aan de steden en dorpen van onze idealen”. Zo begint Diederik Samsom vandaag zijn column aan alle PvdA-leden.

Wij, de fractie van de PvdA in Raalte zijn verslagen en voelen ons verslagen.
Ondanks onze grote inzet tijdens de campagne met leuke en inspirerende gesprekken in de wijk en op straat, zijn we van twee zetels teruggegaan naar één zetel.  Daarmee zijn we een hele kleine fractie geworden in de gemeenteraad.  Dat doet pijn. Vooral ook omdat de inbreng van de PvdA-fractie in de afgelopen periode is gewaardeerd.
De kiezer heeft gesproken en de PvdA niet de steun gegeven waar wij op hoopten.
Het is ons dus onvoldoende gelukt om uit te leggen waar wij als PvdA in Raalte voor staan en welke keuzes wij belangrijk vinden. We komen helaas zo’n 200 stemmen te kort voor een 2e zetel.
Aan de andere kant hebben gisteren ook 1065 kiezers hun vertrouwen uitgesproken in de PvdA. Dus gaan we door. Ook de komende vier jaar blijft de PvdA knokken voor een sterk en sociaal Raalte! En over 4 jaar gaan we voor een herkansing.

20140403-214122.jpg