Door Gerrit Vrielink op 30 januari 2015

Aan de slag met N35 kruispunt Bos!

Ook de PvdA maakt zorgen om de veiligheid op de N35 en met name bij kruispunt Bos. De PvdA heeft daarom samen met de VVD € 5 miljoen euro beschikbaar gekregen voor de knelpunten in de N35. Samen met het geld in de regio kunnen we dus eindelijk echt aan de slag. Het wordt tijd dat er eens een eind komt aan het eindeloos praten over kruispunt Bos. De PvdA heeft het geld geregeld en het is nu tijd dat de schop in de grond gaat.

Arie van der Wilt heeft daarover ook contact gezocht met de PvdA Statenfractie. Fractievoorzitter en lijsttrekker Tijs de Bree gaf het volgende aan: “De tijd van afwachten is nu voorbij. We zijn nu zelf aan zet, er is geld en laten we dat nu eerst inzetten voor o.a. een tunnel onder kruispunt Bos. Dat verbetert de veiligheid van fietsers en voetgangers sterk. We hebben hier al eerder op aangedrongen en zullen dat opnieuw gaan doen”.

Dat andere partijen nu moord en brand schreeuwen verbaast ons niets: dat doen ze al jaren als het om de N35 gaat. Maar dat zijn nu net ook de partijen die, zowel op landelijk niveau, als op provinciaal niveau amper geld beschikbaar hebben gesteld voor de N35.
Als er over een aantal jaren alsnog geld komt voor een definitieve aanpassing dan is dat mooi, maar daar kunnen we nu niet op wachten. Wij willen aan de slag!

Gerrit Vrielink

In 1951 geboren in het Gelderse Laren. Na mijn opleiding ben ik via Rijkswaterstaat bij het Zuiveringsschap Drenthe in Assen gaan werken. Ruim 10 jaar hebben wij in Rolde gewoond, toen nog een “rode” gemeente. Daar lid en actief geworden voor de PvdA. Sinds 1986 wonen we met veel plezier in Raalte en heb ik

Meer over Gerrit Vrielink